Αναγνώστες

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

Τηλεφωνήσατε: Ασφάλεια αμέσου δράσεως ( DIAL M FOR MURDER ) ΗΠΑ ( 1954 )

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ 10/6/2010

CAST
Ray Milland, Grace Kelly, Robert Cummings, John Williams.

DIRECTOR/ PRODUCER
Alfred Hitchcock                                               120' - color           Ψυχολογικό θρίλερ


Μόλις καταλαβαίνει ότι η γυναίκα του σαλιαρίζει με έναν άλλο άντρα και κινδυνεύει να την χάσει για πάντα και μαζί της την περιουσία της, ένας αργόσχολος, πρώην παίχτης του τένις, βάζει έναν "φίλο" του να την σκοτώσει. Εκείνος όμως θα αποτύχει, μην περιμένοντας τόσο σθεναρή αντίσταση από την γυναίκα και θα σκοτωθεί ο ίδιος, περιπλέκοντας ακόμα περισσότερο τα πράγματα.

Η ταινία του Χίτσκοκ κάνει "μπαμ" ότι προέρχεται από θεατρικό έργο ( ομώνυμο του Φρέντερικ Νοτ ). Ο σκηνοθέτης μετά από μια σειρά μεγάλων παραγωγών θέλησε να κάνει αυτή την "μικρή" ταινία, γυρισμένη εξ ολοκλήρου σε ένα σετ, εντείνοντας την κλειστοφοβική και απειλητική παράμετρο της. Το αποτέλεσμα είναι καλό, σφιχτοδεμένο και κρατά το ενδιαφέρον καθ'όλη την διάρκειά της. Δεν μιλάμε βέβαια για μια από τις καταπληκτικές ταινίες του "μετρ", αλλά για μία καλογυρισμένη και προσεγμένη δημιουργία.


Είναι σε φάσεις σαν να βλέπεις το πάλαι ποτέ "Θέατρο της Δευτέρας" στην κρατική τηλεόραση, μόνο που είναι αψεγάδιαστο σκηνοθετικά, λειτουργεί δηλαδή σαν καλοκουρδισμένο ρολόι. Οι κακοί της ταινίας είναι γενικά πιο ενδιαφέροντες από το ξενέρωτο ζευγαράκι. Η υπερτιμημένη μέχρι αηδίας Γκρέις Κέλι, περιφέρεται περισσότερο για να επιδείξει τα μπιζού της και τα φορεματάκια της και για να ικανοποιήσει το φετίχ του σκηνοθέτη για της ξανθές πρωταγωνίστριες.

Η Warner πίεσε τον Χίτσκοκ να γυρίσει την ταινία σε 3d!!!!! Τελικά ο σκηνοθέτης ενέδωσε αλλά δεν το παράκανε με φτηνές σκηνές εντυπωσιασμού. Σε μια δυο σημαντικές σκηνές μόνο καταλαβαίνεις ότι η ταινία ήταν τρισδιάστατη. Φυσικά έκτοτε δεν ξαναπαίχκτηκε έτσι, γιατί πραγματικά δεν υπάρχει λόγος, οπότε μην νομίζετε ότι θα σας δώσουν γυαλιά στην είσοδο.


Έχουμε και λέμε λοιπόν. Δεν θα χάσετε και τίποτα αν δεν την δείτε σινεμά, σπίτι είναι μια χαρά. Μόνο η ζέστη θα σας κάνει να αναζητήσετε τη δροσιά ενός θερινού. Δεν είναι ταινία ορόσημο, ούτε από τις πιο αντιπροσωπευτικές του σκηνοθέτη, που κατά την γνώμη του κύριου Λάκη είναι μέσα στους δέκα σημαντικότερους στην ιστορία του κινηματογράφου. Οπότε εξαρτάται από σας τι θα κάνετε, τα λεφτά του εισιτηρίου πάντως δεν τα αξίζει πια. Μπορείτε να περιμένετε για άλλες επανεκδόσεις ταινιών του σκηνοθέτη ή να νοικιάσετε μια πραγματικά μεγάλη ταινία του. Για να βοηθήσω αυτούς που έχουν απορίες προτείνω τις, κατά την γνώμη μου, δέκα καλύτερες του:

REBECCA     ( 1940 )
SABOTEUR ( 1942 )
SHADOW OF A DOUBT ( 1943 )
STRANGERS ON A TRAIN ( 1951 )
REAR WINDOW ( 1954 )
THE MAN WHO KNEW TOO MUCH ( 1956 )
VERTIGO ( 1958 )
NORTH BY NORTHWEST ( 1959 )
PSYCHO ( 1960 )
THE BIRDS ( 1963 )

Και τώρα στο ψητό.


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ             ***

ΞΑΝΑΒΛΕΠΕΤΑΙ;        Έτσι κι έτσι

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ       Αυτοί που αναζητούν να συμπληρώσουν την φιλμογραφία του σκηνοθέτη.