Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

ΜΕΘΥΣΜΕΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ (THE RUM DIARY) 2011, ΗΠΑ- Διάρκεια 120'.

Director Writer: 

Bruce Robinson

Προσωπικό στοίχημα του ίδιου του Depp, η μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του βιβλίου του Hunter S. Thompson, με το ίδιο τίτλο, περίμενε για κάποιον άγνωστο λόγο 2 ολόκληρα χρόνια για να βγει στις αίθουσες. Από την άλλη, το βιβλίο κυκλοφόρησε 40 χρόνια μετά την συγγραφή του και είναι αυτοβιογραφικό. Ο Thompson, για όσους δεν γνωρίζουν είναι ο συγγραφέας του επίσης αυτοβιογραφικού "Φόβος και παράνοια στο Λας Βέγκας" (Fear and loathing in Las Vegas), που φυσικά είχε γυριστεί ταινία από τον φοβερό Terry Gilliam, με πρωταγωνιστή πάλι τον Depp. Αυτοκτόνησε το 2005. Αυτό κάνει το "Μεθυσμένο ημερολόγιο" άτυπο πρίκουελ της παραπάνω ταινίας. Το οξύμωρο είναι ότι ο Depp παίζει τον ίδιο χαρακτήρα σε αρκετά πιο νεαρή ηλικία όντας 14 χρόνια μεγαλύτερος από όταν γύρισε την πρώτη! Ας είναι...δεν παίζει κανέναν ρόλο.
Ο συγγραφέας ήταν γερό ποτήρι και μεγάλο "τζάνκι", στην ταινία βλέπουμε μια πιο ήπια εκδοχή του, καθώς, σαν δημοσιογράφος πιάνει δουλειά σε μια Αμερικάνικων συμφερόντων εφημερίδα στο Πουέρτο Ρίκο στα τέλη της δεκαετίας του '50. Ο ήρωας, τόσο στο βιβλίο, όσο και στην ταινία λέγεται Paul Kemp, ένα ψευδώνυμο φυσικά. Εκεί θα συναντήσει τους τελείως "κατεστραμμένους" συναδέλφους του, βουλιαγμένους σε μια θάλασσα από ρούμι, μερικά λαμόγια που θέλουν να μετατρέψουν τον φυσικό παράδεισο του Πουέρτο Ρίκο σε ξενοδοχειακή ζώνη για πλούσιους και μια γυναίκα, την Chenault (Amber Heard), ερωμένη του Sanderson (Aaron Eckhart) ενός από τους επιχειρηματίες.
Από την πρώτη σκηνή, με τις πανέμορφες λήψεις από τον αέρα, μεταφερόμαστε σε έναν πολύχρωμο κόσμο με εξωτική ομορφιά. Το Πουέρτο Ρίκο είναι ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές στην ταινία. Οι κάτοικοί του πάντως είναι μες στην μιζέρια. Καταπιεσμένοι και φτωχοί, ζουν κάτω από την εκμετάλλευση μιας χούφτας ανθρώπων, που τους αρνούνται ακόμα και την πρόσβαση στις παραλίες. Ο πρωταγωνιστής θα μυηθεί φυσικά στον τρόπο ζωής των συναδέλφων του- οι καλύτεροι ρόλοι στην ταινία- Sala (Michael Rispoli) και  Moberg (Giovanni Ribisi- απολαυστικός) και θα γίνει μια ανθρώπινη "σκνίπα". Η εποχή είναι χαρακτηριστική, λίγο πριν επελάσουν τα τρελά sixties. Το τσιγάρο και τα "ξίδια" είναι τρόπος ζωής. Παράλληλα θα νιώσει να έλκεται από την σέξι ερωμένη ενός άλλου. Η εξέλιξη αυτής της σχέσης, σημειολογικά, είναι ολόκληρη η ταινία, ουσιαστικά δηλαδή δεν γίνεται τίποτα το συνταρακτικό. Όποιο θέμα πολιτικό ή συναισθηματικό τίθεται απλά δεν προχωρά. Αντίθετα έχουμε μια χαριτωμένη εξιστόρηση των ημερών του πρωταγωνιστή, με αρκετό γούστο και πολλά επί μέρους γεγονότα, από έναν γκουρού σκηνοθέτη και σεναριογράφο, τον Bruce Robinson που μας έχει δώσει το Withnail & I (Ο φίλος μου κι εγώ, 1987). Ο Robinson έχει σκηνοθετήσει μόλις 4 ταινίες με αυτή εδώ και έχει γράψει σενάρια σε καμιά δεκαριά, συμπεριλαμβανομένου και αυτού για το "Killing Fields" (Κραυγές στην σιωπή", 1984). 
Ο χαλαρός τόνος, η ρέουσα σκηνοθεσία, η επιμονή σε χαρακτηριστικές λεπτομέρειες και η αγάπη του για τους δεύτερους χαρακτήρες κάνουν την ταινία ότι μπορεί να είναι. Ο Depp παίζει τον εαυτό του μια-δυο σκάλες χαμηλότερα, τίποτα ιδιαίτερο. 
Γενικά μια απόλυτα feelgood ταινία, με κάποιες στιγμές έμπνευσης, που εξελίσσεται ανούσια και δεν μένει στην μνήμη. Καλή επιλογή για βίντεο, λίγη στο σινεμά.

ΜΠΟΜΠΙΝΟΜΕΤΡΟ **1/2
ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΒΛΕΠΑΤΕ; Μόνο με ένα μπουκάλι Captain Morgan...


  
THE KILLING- Season 1 (2011) ΗΠΑ, Καναδάς. Διάρκεια 630'
Cast: Mireille Enos, Joel Kinnaman, Brent Sexton, Jamie Anne Allman, Billy Campbell, Michelle Forbes.

Βασισμένο σε μια Δανέζικη σειρά με τον ίδιο τίτλο, η νέα τηλεοπτική παραγωγή του ανερχόμενου καναλιού AMC, εστιάζει στην δολοφονία μιας έφηβης μαθήτριας και στην έντονη προσπάθεια 2 ντετέκτιβ να βρουν τον δολοφόνο. Ο ένας προέρχεται από την δίωξη ναρκωτικών, πρώην χρήστης και ο ίδιος και η άλλη απόλυτα αφοσιωμένη, στα όρια να διαλύσει και τον δεύτερό της γάμο. Δεν κοιμούνται, σπάνια τρώνε, δεν φαίνονται στο παραμικρό ευτυχισμένοι από την ζωή τους. Παράλληλα βλέπουμε τον αντίκτυπο που έχει το γεγονός στην οικογένεια της δολοφονημένης. Επίσης "τρέχει" και μια πολιτική καμπάνια με 2 μονομάχους για την καρέκλα του δημάρχου του Σιάτλ, της πόλης που συμβαίνουν όλα αυτά.
Η πόλη είναι συνεχώς βροχερή, φέρνοντας στην μνήμη μας εικόνες από το "Se7en"  του Fincher. Επίσης η έρευνα έχει πολλά κοινά με την δολοφονία μιας άλλης διάσημης τηλεοπτικής "νεκρής", της Λώρα Πάλμερ από το αριστουργηματικό "Twin Peaks". Οι όποιες ομοιότητες όμως σταματούν εκεί. 
Η συγκεκριμένη σειρά παίρνει τον χρόνο της στο να εμβαθύνει σε κάθε πτυχή της έρευνας και των ηρώων. Κάθε επεισόδιο είναι και μια συγκεκριμένη μέρα, αρχής γενομένης από την ημέρα του φόνου. Ενδελεχής παρουσίαση και ψυχογράφημα όλων των πρωταγωνιστών. Δεν είναι πάντα το ίδιο ενδιαφέρουσα, καθώς αναπόφευκτα κάνει μια κοιλιά προς την μέση. Δεν έχει την απαιτούμενη δράση και ίντριγκα να σε κρατήσει συνέχεια, υποθέτω πως το Δανέζικο θα είναι πιο ενδιαφέρων από τις κριτικές που έχω διαβάσει. Παρ'όλα αυτά είναι μια καλή σειρά που απογειώνεται μετά το 7-8 επεισόδιο.
Οι ερμηνείες είναι αρκετά καλές, το επίπεδο παραγωγής άριστο. Αγαπημένο παιδί των τηλεκριτικών, δεν είχε την ίδια ανταπόκριση από το κοινό. Η δεύτερη περίοδος ξεκινά την 1 Απρίλη του 2012. Δεν νομίζω ότι έχασα τον χρόνο μου βλέποντας τη, παρ'όλα αυτά προσδοκώ περισσότερα στο μέλλον.

ΜΠΟΜΠΙΝΟΜΕΤΡΟ ***
ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΒΛΕΠΑΤΕ; Προτιμώ να περιμένω τον δεύτερο κύκλο.



ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΕΒΕΡ ΕΝΤ ΕΒΕΡ ΕΝΤ ΕΒΕΡ!!! (51-100)

Εδώ συνεχίζουμε το ταξίδι μας στις τηλεοπτικές αναμνήσεις. Είναι οι υπόλοιπες 50 από τις 100 αγαπημένες σειρές του κου Λάκη. Επαναλαμβάν...